2014-03-04

Vännen Gustav

Foto ©nini.tjader.2014
Det här är min vän Gustav. Här ligger han på insidan hos sig själv, och jag är på utsidan. Han undrar vad jag gör där ute.
Det är grannens hankatt.
Han kommer och går hos mig. Bara måste gå husesyn med jämna mellanrum.
Eller vila sig en stund hos mig.
Ibland tror jag helt enkelt han vill slippa sin sambo, grannens honkatt.
Eller få lite omväxling. Och vara ifred.

Foto ©nini.tjader.2014
Han har ett par favoritplatser hos mig där han gärna ligger i några timmar då och då.
Soffan är den plats han älskar mest. Näst efter att ligga i knäet förstås…

Foto ©nini.tjader.2014
Jag ger honom aldrig mat. Skulle jag göra det skulle han förmodligen flytta in för gott…
För mig räcker det att låna honom då och då.
Jo, jag har haft katt. Hon hette Josefina och var med i 15 år. Vill inte ha det ansvaret (och de kostnaderna) igen. Men katter gillar mig av någon anledning. Och jag gillar dem.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar