2014-03-10

Väl optimistiskt?

Foto: ©nini.tjader.2014
Den tidiga våren, det varma och soliga vädret…
Jo jag satte dit benen på bordet igen och ställde fram det för säsongen.
Stolarna har stått så här hela vintern. De tål det.

Bordet är nu på tredje säsongen och ser fortfarande lika fint ut. Ikeas FALSTER. Att jag tar av benen över vintern är bara för att kunna ställa det mot väggen och för att det inte ska stå med snö ovanpå.

Stolarna är också Ikeas. Den ena köpte jag förr-förra våren då de plötsligt återuppstod i Ikeas sortiment. Förra året fanns den även i vitt. Skön att sitta i. Den andra har jag haft i åratal, sen de tidigare fanns i sortimentet. Nu finns de inte igen vad jag kan se på Ikeas webb. Det går inte att se vilken av dem som är den nyare. De står ute året runt och är stundtals översnöade. Men de tål det. Har för mig att de heter VÄSMAN. Bra kvalitet.

I lördags gjorde jag rent stolarna och bordet. Jag behöver köpa nya plastmattor till uteplatsen, men det får vänta ett litet tag till. Min svarta träsoffa (syns inte på bild) står fortfarande under presenning. Just nu vet jag inte om det är någon vits med att ta bort presenningen just nu. Husets ytterväggar ska målas under våren (falu rödfärg) och när det görs måste presenningen på igen. Frågan är när de börjar måla.

Det kan mycket väl hända att det kommer att snöa igen och vara kallt någon dag, men annars blommar det i rabatterna och växer så det knakar.
Det är SÅ skönt.

Foto: @nini.tjader.2014
Först kom snödropparna. Sen kom de gula krokusarna. Sen kom de blålila. Och sen de vita. Men jag tror att jag behöver fylla på med fler vita till nästa år. De är väldigt få.


blogg100

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar