2014-03-04

Semlor är överskattat

semla, fettisdagsbulle, hetvägg

Det här är ICAs semlor i 2-pack. Prisvärt? Njae…
Egentligen är jag inte särskilt förtjust i semlor. Bara till häromåret gillade jag exempelvis inte mandelmassa. Nu tycker jag mandelmassa är OK. När den är ihopblandad med bullen eller med grädden. Inte som en separat klump där i semlan. Och bullar har aldrig varit min grej. Men om man nu ska äta semlor så kör jag hetväggs-varianten, med varm mjölk.

semla, fettisdagsbulle, hetvägg
Mjölk ännu inte tillsatt. Semlan är "svettig" för att den var kall och började svettas i rumsvärmen.
Just de här semlorna smakade noll och intet. Men grädden var OK.

Jag åt nyligen semla hos Ulla. Inhandlade på Stinas Bageri.
DET var goda semlor. Om inte bageriet låg i fel del av stan från mig räknat (Vasastan, jag bor i Tumba) skulle jag gärna äta Stinas Bageris semlor igen. SÅ goda var de.

I övrigt är semlor överreklamerade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar