2014-03-02

Husmoderns hemkurer och goda råd

hemkurer

Jag har en gammal bok som följt med hemifrån. Den är tryckt 1925 och heter "Husmoderns hemkurer och goda råd", av Kerstin Wenström. Ryggen har torkat och håller på att falla i sär men i övrigt är den i förvånansvärt gott skick. Troligen fick min mamma den någon gång i sin ungdom. Den har alltid fascinerat mig.

förord, hemkurer

Språket är gammaldags. Hemkurerna är idag mest lite roliga att läsa.
Jag kommer framöver att då och då citera något ur boken.

blogg100PS. Från och med 1 mars är jag med i något som kallas Blogg 100. Det går ut på att man varje dag i hundra (100) dagar ska lägga upp minst ett blogginlägg. Det kommer jag alltså att göra nu. I 100 dagar… Jag funderade ett tag på om jag skulle ta den här bloggen eller min engelskspråkiga blogg. Det blev den här.

Dag1/100.

1 kommentar:

  1. Och det där med gamla hemkurer och huskurer är inte att förringa....

    SvaraRadera