2014-12-24

Min julafton

Foto: ©nini.tjader.2014
Här firar jag jul i år, själv. I mitt vardagsrum. Utan krav från några andra. Jag gillar att fira jul själv. Just kravlösheten. Man kan göra vad man själv vill. Äta vad man själv vill. Inga krav på julklappar.

Foto: ©nini.tjader.2014
Jag hostar fortfarande som bara den, i attacker, och halsen känns som ett stort sår. Så grannen kommer inte in på kaffe på eftermiddagen som tänkt. Hon är rädd att bli smittad av mina bakterier/virus/vad det nu är.

Foto. ©nini.tjader.2014
Till Kalle blir det i alla fall glögg (nu förra årets eftersom Ulla och jag drack upp förr-förra årets när hon var här för ett tag sen), dadlar, ädelost, pepparkakor och kaffe. Det går nog bra att få ner. Ska också ta fram en ask Aladdin. Och ha för mig själv ;).

Foto: ©nini.tjader.2014
Och sen blir det mer TV. Glad att jag fixade Netflix nyligen. Nu är jag redan på avsnitt 2 säsong 2 av "Orange is the New Black". Väldigt bra serie. Ska även fortsätta se "Marco Polo" där jag bara sett två avsnitt så långt.

Foto: ©nini.tjader.2014
Alla ljusen ska förståss också tändas. Fantastiskt nog skiner solen där ute just nu. Ljuset är tillbaka.

Foto: ©nini.tjader.2014
Julskinka? Ska testa strax om det funkar att äta julskinka idag. I alla fall en macka borde väl gå ned…

GOD JUL PÅ ER!
Bloggen fortsätter som vanligt även efter att #blogg24 nu är slut.

 #blogg24
#blogg24 – 24/24

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar