2014-12-09

Fin-servis till jul?

servis, hackefors
Foto: ©nini.tjader.2014
[Såld söndag 28 December, 2014 för SEK600]

Jag har en ärvd gammal matservice från Hackefors porslinsfabrik. Använder den aldrig men har sett den i hela mitt liv. Framför allt använde vi den till jul och födelsedagar. Det är vitt, tunt porslin med guldkant och en guld-&svart dekoration på mitten. Mina favoriter är tekannan, tillbringaren, skålen och en del av uppläggningsfaten.

Jag har trångt i mina köksskåp och skulle därför vilja sälja den. Har funderat på att lägga upp den på Blocket, men har inte gjort det än. Jag vet att man inte får så mycket för gamla serviser varken på Blocket eller på olika auktioner.

Häromdagen tog jag äntligen fram alla delar och fotograferade. Eftersom Blogger, som jag använder för just den här bloggen, är så dåligt på att hantera bild-gallerier, har jag lagt upp bilderna på min engelskspråkiga blogg och visar bara några få här. Alla bilderna finns här.

tallrikar, servis, hackefors
Foto: ©nini.tjader.2014

Högstbjudande som vill köpa servisen kan hämta den i Tumba där jag bor. Jag har ingen bil eller tillgång till bil så kan inte åka iväg med den. Den är i gott skick, även om det saknas några få delar (framför allt tekoppar, som det bara är två kvar av).

Det här är vad som finns:
12 st flata tallrikar, 24,5cm i diameter.
12 st förrättstallrikar, 21,5cm i diameter.
11 st assietter, 18 cm i diamater.
12 st djupa tallrikar, 24 cm i diameter.
1 st, stort uppläggningsfat, ovalt, 38 cm långt, 26,5 cm brett.
1 st, mellanstort uppläggningsfat, ovalt, 32 cm långt, 22,5 cm brett.
1 st, mindre uppläggningsfat, ovalt, 28 cm långt, 20 cm brett.
2 st, uppläggningsskålar, ovala, 24 cm långa, 13,5 cm breda.
1 st, fyrkantig skål, 21x21 cm.
1 st, såssnipa
1 st tillbringare/mjölkkanna
1 st tekanna
2 st tekoppar
6 st tefat som hör till tekopparna.

Intresserad? Kontakta mig via kommentarer här nedan.

[Såld söndag 28 December, 2014 för SEK600]

servis, hackefors
Foto. ©nini.tjader.2014

 #blogg24
#blogg24 – 9/24

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar