2014-12-28

Adjö servisen!

hackefors, servis
Hackefors matservis. Foto: ©nini.tjader.2014
Igår lade jag ut min Hackefors matservis på Blocket för försäljning klockan 16:25. En timme senare hade jag fått ett antal svar och bud på den. Hade satt den till 500 kr eller högstbjudande. Hämtpris. Klockan 17:21 kom budet jag antog. 600 kr och hämtas under söndagen. Jag ringde honom och bekräftade. Klockan 19:05 var annonsen på Blocket borttagen. Sen packade jag ner hela servisen i en flyttkartong med en massa bubbelplast och annat packmaterial.

hackefors, servis
Nerpackad servis. Foto: ©nini.tjader.2014
Kockan 12:00 idag kom köparen och hämtade och betalade.
Adjö servisen. Tror du får ett bra nytt hem. Själv har jag inte använt den alls på åratal (förutom sås-snipan). Hemma användes den enbart vid jul och andra större fester, vilket var oerhört sällsynt. Jag kommer inte att sakna den.
Lite mer plats i skåpen fick jag nu.
Men jag måste köpa mig en ny sås-snipa. Den som ingick i servisen har ju fått nytt hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar