2014-05-22

Väggklocka i badrummet

klocka, väggklocka

Häromdagen köpte jag en ny badrumsklocka, hos Hornbach i Alby. Vi var på jakt efter röda pelargoner, vilket inte har varit helt enkelt. Slut i princip överallt. Den gamla badrumsklockan fungerar fortfarande, men eftersom den är vit plast har den åldrats med åren, och inte på ett snyggt sätt. Den vita plasten är inte längre vit den är väldigt gulaktig. Det ser sunkigt ut. Därför har jag ett längre tag letat efter en ny klocka till badrummet. Och inte hittat någon förrän jag av slumpen sprang på den här hos Hornbach. 22,5 cm i diameter, SEK 59:-.  Ikea har visserligen en liten en för SEK 19, men den är inte snygg. Särskilt en väggklocka behöver vara snygg eftersom man tittar på den av och till. I övrigt finns det bara jättestora väggklockor eller i en stil som jag inte gillar (lantlig romantisk vintage etc.). Den här gillar jag. Stilrent enkel. Och svart-vit.

Första gången jag såg en väggklocka i badrummet var hos Ulla för många år sedan. Och kom på att det var en bra idé. Strax därefter skaffade jag en egen väggklocka till badrummet. Den som jag nu tog ned och ersatte med den här.

Och varför ska man ha en väggklocka i badrummet? För att ha koll på tiden så klart. Om ni är som jag som tappar tiden när jag är i badrummet (drömmer mig bort i duschen exempelvis) så är det bra med en väggklocka som håller reda på tiden och som man kan kasta ett öga på då och då. Så man inte missar bussen eller vad det nu är man ska passa. Så man kommer i tid till gymmet exempelvis.  Jo, det finns tider att passa även som pensionär.

Jag gillar väggklockor.

blogg100

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar