2014-05-25

Gå och rösta!

Det här är Googles variant av sin logga idag, med påminnelse om att det är val till Europaparlamentet idag. Klicka man på den hos Google (inte hos mig) kommer man till en hel sida hos Google som handlar om valet till Europaparlamentet.

Självklart går jag och röstar. Det är lika mycket en skyldighet som en rättighet.

Men Europavalet är svårare än riksdagsvalet.
Först var jag tveksam till vilka jag skulle rösta på eftersom partiet jag normalt röstar på är emot EU.
Sen tänkte jag att jag skulle rösta på Marit Paulsen trots att jag definitivt inte är folkpartist. Men för att hon är en bra kvinna med vettiga synpunkter som man kan lita på.
Sen tänkte jag, att nej, jag vill inte rösta på något borgerligt parti över huvud taget.
Sen tänkte jag att jag skulle rösta på Piratpartiet pga dess hållning i integritets frågor.
Men nej, det blir inte det heller.

Så nu blir det mitt vanliga parti trots allt. Trots att de egentligen är emot EU och jag är för.
Jag tänker INTE rösta på FI! Oavsett påtryckningar från många håll.

blogg100

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar