2014-05-10

Det går långsamt med fasadmålningen


Jodå dom håller på med fasadmålningen. Men inte går det fort inte… Tur att vädret är som det är, kallt. vått, grått. Inte direkt inbjudande att använda uteplatsen och/eller att göra trädgårdsarbete. Det vill säga det trädgårdsarbete som går att göra för att inte var i vägen för fasadmålarna.


Den här ställningen står och vinglar bakom min uteplats, precis vid odlingslådan. I odlingslådan har jag än så länge bara sått romansallad, och täckt över för att den inte ska få falu rödfärg på sig. Allt annat får vänta. Över helgen slipper jag i alla fall gubbar utanför fönstren. Mitt sovrumsfönster är precis hitom ställningen. De som syns på bild är grannens. Den övre delen av väggen har de inte ens skrapat än.


Och så här ser det ut på uteplatsen. Att göra i ordning den går inte förrän gubbarna är klara. En låda petunior står på kanten med fiberduk över. I övrigt, är det mesta täckt med presenningar. Vissa saker står kvar ute i cykelförrådet tills allt blir klart.


Så här ser väggen ut där de skrapat bort gammal färg och bytt ut ett par lister. Sen ska rödfärgen på, Två gånger.


Och det är täckt på plåtlisterna (fast de skulle behöva målas de också – fönsterbrädan under täckningen har ingen färg alls kvar).

Men det är ju som på bilden nedan det kommer att se ut sen. Men med nya mattor eftersom de gamla tog slut förra året. Förhoppningsvis har Indiska, där jag brukar köpa utemattor, fått in årets mattor tills fasaderna är klara. Än har de inte det vad jag vet.


Snart så…

blogg100

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar