2014-05-18

Snart klart


Det går framåt. De här två väggarna är äntligen färdigmålade och byggnadsställningarna har flyttat bortom min altan. Rött och fint blev det och fönsterblecken har också fått ny färg.



Ovan mitt ena köksfönster. Nu blir det äntligen fönsterputs så det går att se ut igen. Vissa saker står kvar i trädgården. Den lilla ställningen exempelvis.



Delvis är uteplatsen tillbaka till normalt och går att använda. Igår spolade jag av uteplatsen med slang för att få bort allt löst skräp. Vi har tyvärr inget vatten på den här sidan av huset så slangen dras från badrummet, genom vardagsrummet och ut. Uteplatsen ska få nya mattor men det är ingen vits att lägga på förrän fasadmålningen är helt klar. Andra änden av uteplatsen är lite för nära det jobb som fortfarande återstår att göra precis ovanför bortre delen av min uteplats. Och spaljén ska tillbaka upp på väggen.



Stora byggnadsställningen står I rabatten! Mina klätterhortensior lever farligt. Där det högra hjulet står fanns tidigare en en planta. Den har fått byta rabatt och där får den nog bli kvar. Ställningen står alldeles för tätt inpå klätterhortensian. Jag bara hoppas att den inte har skadat den.


Ett av benen till ställningen är farligt nära mina kaprifoler. Dem har de skadat så flera grenar har fått klippas av. Hoppas det inte blir fler än som redan gått åt.


De behövde som tur var inte ställa ställningen inne i odlingslådan. Ett tag lät det som om det skulle bli nödvändigt.


Och det står grejor överallt som sen ska ut. Bärs förbi kaprifolerna… Det är då de skadas.


Så här nära klätterhortensian står ena hjulet. På den plats där det tidigare fanns en planta.


Blomlådorna, som just nu står upp och ner i sina ställningar, ska snart få röda pelargoner. De åker grannen och jag iväg och köper idag. Den grå blomlådan som står på räcket ska upp på planket inne på uteplatsen när fasadmålningen blir klar. Snart är allt klart. Någon dag till så…

blogg100

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar