2014-04-07

Rådjur är inte längre söta…

Foto: ©nini.tjader.2014
Häromdagen hade jag flera fina vårblommor i trädgården. Då tog jag några bilder på dem. Det var tur det för dagen därpå var de borta. Rådjuren hade kalasat igen.
Någon sa att rådjuren inte gillar blodmjöl. Funkar det verkligen?

Foto: ©nini.tjader.2014
Nu är det bara lite längs marken kvar av tulpanerna och vårstjärnorna. Resten är uppätet. Fattar inte hur rådjuren vågar ta sig in i vår hörna bakom bullerplanket, men det gör de… Det började förra våren. I början av våren i år trodde jag de glömt bort oss och hade annat att äta. Sen kom de igen och varenda tulpan försvann, uppäten längs med markytan. Trodde inte att de också skulle äta vårstjärnorna. Men det gör de också.

Det här är inte roligt. Jag har gett upp vad gäller tulpaner. Ska jag behöva ge upp också vad gäller vårstjärnor? Ska jag behöva nöja mig med att bara ha påskliljor och pingstliljor? De ger de sig inte på.

Jag tycker inte längre att rådjur är söta…

Foto: ©nini.tjader.2014
blogg100

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar