2016-02-21

Tumba busstorg 22:26 fredag

tumba_busstorg
Tumba busstorg 22:26. Foto: ©nini.tjader.2016
I fredags var jag hos Ulla i stan mest hela dagen. Prat och mat. Hade vissa problem med att få på och senare av stöveln från min onormalt tjocka vrickade fot… men det gick.

Åkte hem i hyfsad tid. Trafiken flöt på och inga väntetider förrän jag kom till Tumba. Jag kom med pendeln. Man förväntar sig att bussarna ska passa pendeln… eller? Det gör de inte. Bussen gick 22:22. Bilden tog jag 22:26 efter att ha kommit ner till busstorget direkt från pendeln. Det hann komma en Södertälje-pendel till innan bussen kom. Bussen gick 22:52.

Varför passar inte bussarna pendeln? När jag klagat hos SL angående hur bussarna passar varandra (dagtid, vardagar) får man alltid argumentet från SL att bussarna måste ju i första hand passa ihop med pendeltågen, inte buss-till-buss. Men det gör de ju inte, passar ihop med pendeln alltså.

Suck.

Vad för mat fick jag hos Ulla? Jo, en räk-macke-snack med vitt vin på eftermiddagen. Senare rullader med pressad potatis och kokta grönsaker och vinbärsgelé och rödvin till. Gott som alltid. Och alltid lika skönt att slippa laga mat själv…

räkmacka
Eftermiddagssnack hos Ulla. Foto: ©nini.tjader.2016


1 kommentar: