2016-02-03

Lurad

raggmunk
Fryst raggmunk. Foto: ©nini.tjader.2016
Igår köpte jag ett paket med Kungsörnens frysta raggmunkar. Jag råkar gilla dem. Med knaperstekt bacon (nej, inte fläsk) och lingonsylt.

Jo, jag vet, det är enkelt att göra egna, men ibland gitter man helt enkelt inte. Googla på "raggmunk recept" så får du massvis med recept. De här tar bara 4 minuter att tillaga i mikron, jämfört med ca 30 minuter om man ska göra dem själv. Dessutom har jag nästan aldrig mjölk hemma, vilket behövs enligt recepten. Jag dricker inte mjölk och använder det enbart i matlagningen när jag gör vegetarisk lasagne, då till bechamel-såsen. Och till pannkakor (men det gör jag kanske en gång om året).

Observera att det på paketet står 12 st djupfrysta. 12 st. Tolv.

raggmunk
5 raggmunkar på tallrik. Foto: ©nini.tjader.2016
Jag lade upp fem (5) stycken på en tallrik för att köra i mikron i 4 minuter (under tiden steks baconet). Och tittade i kartongen därefter eftersom jag tyckte att det såg lite lite ut där.

raggmunk
5 raggmunkar kvar i kartongen. Foto: ©nini.tjader.2016
Kvar i kartongen låg fem (5) stycken raggmunkar. 5+5=10. Men det skulle ju vara 12? Det saknas två stycken. Vart tog de två saknade vägen?

Har mailat Kungsörnen och ICA Maxi i Botkyrka (där jag köpte dem) om det. Väntar på svar.

-------

Nu har svaren kommit:

Svar från ICA Maxi Botkyrka 2016-02-03:
Det där är inte bra, tråkigt att du känner dig lurad.
Nu är det inte vi på ICA som gör Kungsörnens raggmunkar utan vi är en mellanhand som ser till att du kan köpa dem, men självklart kan vi se till att du får ett nytt paket med raggmunkar.

Säg till nästa gång du handlar i kundtjänst så hjälper dem dig att fixa till det. Be dem ta kontakt med Frida.

Önskar dig en trevlig dag!
Med vänliga hälsningar 
Ica Maxi Botkyrka

Frida

-----

Svar från Kungsörnen 2016-02-03:
Tack för din e-post. Vi ser allvarligt på det inträffade och beklagar att produkten inte motsvarade vår normala kvalitet. Vi kommer att hantera ärendet som en reklamation. Var det frysta eller färska du har köpt återkom med din adress samt bäst före datum – detta för vår spårbarhet , så kan vi skicka någon/några varucheckar som kompensation.?  Vi avvaktar ditt svar

Mvh Anja Pedersen.


Lantmännen Cerealia
Konsumentkontakt


020/84 84 84



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar