2016-01-27

Vännen Gustav, grannens hankatt

Gustav på min soffa. Foto: ©nini.tjader.2016
Nu var det väl ett tag sen jag lade upp bilder på vännen Gustav här, eller hur?
Gustav är grannens hankatt, snart 11 år. Han kommer och går hos mig. Gillar att vara här i några timmar och ta igen sig. Är dörren till uteplatsen öppen – vilket bara är korta stunder den här tiden på året – så kommer han. Antingen ligger han på soffan.

Gustav i sin favoritfotölj. Foto: ©nini.tjader.2016
Eller så ligger han i sin favoritfotölj hos mig.

Gustav på mina ben. Foto: ©nini.tjader.2016
Mina ben går också bra om jag sitter i soffan. (Bilden tagen med min iPad).
Gustav är nog den mest sällskapssjuka och keliga katt jag känt. Och pratsam om man pratar med honom.

Gustav på tangentbordet. Foto: ©nini.tjader.2016
Sitter jag vid datorn händer det att han tycker att han ska sitta i knät. Det blir svårt att göra det man vill göra då…

Alice i Gustavs fotölj hos mig. Foto: ©nini.tjader.2015
En gång kom Gustavs sambo Alice in till mig och lade sig i hans fotölj hos mig… Det var inte populärt. Gustav blev sur…

Gustav och Alice hemma hos sig på sin uteplats. Foto: ©nini.tjader.2016
Men ibland är de sams och sover i samma stol, tillsammans.

Gustav på räcket på sin uteplats. Foto: ©nini.tjader.2015
Att ligga på räcket på sin uteplats gillar han. Ofta med benen på var sida om räcket, men inte just här. Här ser han tjock ut. Han är inte tjock. Har bara en massa hår.

Gustav i korgstolen i sovrummet. Foto: ©nini.tjader.2015
Korgstolen i mitt sovrum är också en populär plats att sova på.

Må han leva länge.

Gustav i gräset sommaren 2015., spanande på fåglar Foto: ©nini.tjader.2015

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar