2016-01-31

Hur tänkte snöröjarna här?

snöhög, snöpinnar
Snöpinnar… Foto. ©nini.tjader.2016
Igår gick jag runt i området för att ta en del miljöbilder för föreningens räkning till vår välkomst-broschyr som jag håller på och omarbetar.
Då råkade jag på det här ovan.
Under de kullvälta snöpinnarna (ja jag vet att det inte heter snöpinnar det heter rågångsstolpar) finns en i höstas nyanlagd plantering, med helt nya buskar.
Snöpinnarna stod där för att snöröjarna INTE skulle ploga just precis där.
Så var ligger snön? Jo, precis där…
För övrigt nästan den enda snöhög som finns kvar i området.
Trist är bara förnamnet.
Om planteringen överlever det är en öppen fråga.

Konstaterade också att en av skyltarna  i slutet av området lossnat och fallit till marken. Till och med fästet ligger där på marken. Styrelsen är meddelad och förhoppningsvis känner någon för att åtgärda det. Just de där skyltarna är viktiga för att hundar inte ska rastas inne i området.

skyltar
Fallen skylt. Foto:©nini.tjader.2016
I övrigt kan jag rapportera att fåglarna sjunger som galningar och tror att våren är på G.

fåglar, träd
Fåglar i trädet mittemot. Foto. ©nini.tjader.2016

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar