2015-05-21

Paradiset utanför Moderna Museet

Foto: ©nini.tjader.2015
I fredags var jag som sagt utanför Moderna Museet och tittade på skulpturerna i parken. Jag tog mig dit eftersom jag ville kolla in Maman, spindelskulpturen som stått där under våren, och se den i verkligheten. Eftersom det var väldigt länge sen jag var ute vid Moderna Museet tog jag också tillfället i akt att se de andra skulpturerna i parken. De har stått där länge och de är nu en permanent installation.

Foto: ©nini.tjader.2015
De är så häftiga i form och färg. Mot den skria vårgrönskan och i gråvädret som rådde i fredags framträdde de extra fint på foto. Man ska, som jag tidigare sagt, fotografera i gråväder och inte i sol. Resultatet blir så mycket bättre då.

Här är en del av mina bilder på Paradiset.


Samtliga bilder är foto: ©nini.tjader.2015

1 kommentar: