2022-09-25

Gin & Tonic, GT

Gin & Tonic. Foto: ©nini.tjader.2022

I våras upptäckte jag GT, Gin & Tonic. Visst har jag vetat att den finns och den dyker ofta upp i litteratur och film. Men jag hade aldrig varken smakat den eller gjort den.

Men så gjorde jag den i våras en gång när vännen Ulla var här. Vi blev båda förtjusta. Så gott. Så fräscht och friskt. Så läskande. Nu är det favoritdrinken (Mojito är annars också gott).

I mina lokala butiker har det periodvis varit svårt att få tag i tonic. Bäst tillgång under sommaren. Tag den som finns i butiken. Sort spelar faktiskt inte så stor roll.

Ingredienser

  • Isbitar, många
  • 1 cl citron, pressad
  • 4 cl gin
  • 10 cl tonic water
  • 1 citronskiva
Citron. Foto: ©nini.tjader.2022

Gör så här:

  1. Lägg massor av isbitar i ett glas och häll på pressa ctron
  2. Häll på gin och fyll på glaset med tonic (båda ska vara väl kylda i kylskåp)
  3. Servera med en citronskiva i glaset
Enjoy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar