2022-09-25

Höstdagjämning 2022

 

Höstdagjämningen 2022. Foto. ©nini.tjader.2022

Häromdagen var det höstdagjämning.

Jag tycker att det är roligt att dokumentera varje år hur det ser ut i trädgården just på höstdagjämningen. Här kommer ett antal bilar som beskriver det.

Flädern och gräsdungen mot parkeringen. Foto: ©nini.tjader.2022

Anisisop med humla. Foto: ©nini.tjader.2022

Vår lilla gräsmatta. Foto: ©nini.tjader.2022

Gräsmattan och plymspirean. Foto: ©nini.tjader.2022

Lammöra, solbrud, anisisop, hosta. Foto. ©nini.tjader.2022

Ett hörn av trädgården. Foto: ©nini.tjader.2022

Hallonsnåret. Flädern i bakgrunden. Foto. ©nini.tjader.2022

Mot parkeringen. Foto: ©nini.tjader.2022

Vinranka, höstanmoner, prydnadsgräs. Foto. ©nini.tjader.2022

Trädgården sedd från parkeringen. Foto. ©nini.tjader.2022

Hörnet mellan mig och Gullis. Foto: ©nini.tjader.2022

Rabatterna längs bullerplanket. Foto: ©nini.tjader.2022

Underblommor och rabarber. Foto: ©nini.tjader.2022

Klematis (3 st) till vänster, följda av kameleontbuskar och hörnan utanför min uteplats. Till höger jätteverbena och svarta vinbär. Foto: ©nini.tjader.2022

Hörnet utanför mitt kök. Foto: ©nini.tjader.2022

Runda rabatten med största kärleksörten. Foto: ©nini.tjader.2022

Längs bullerplanket i riktning parkeringen. Foto: ©nini.tjader.2022

Utanför min uteplats. Foto: ©nini.tjader.2022

Vad jag ser när jag går ut från min uteplats. Höstflox närmast. Foto: ©nini.tjader.2022

Trädet med höstfärgade blad i mitten på bilden är vår bärhäggmispel. Det har blivit riktigt stort. Det har goda bär. Egentligen är det en buske.

Här slutade jag fotografera och glömde ta bilder på bakre trädgården… så det får bli lite senare. Snart har allt vissnat ned så jag får skynda mig…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar