2014-10-14

Skorna tar slut…

Foto: ©nini.tjader.2014
Det här är (var) mina nuvarande uteskor. Till och med igår.
Igår när jag var på Ikea kände jag plötsligt att det blev i luftigaste laget på höger fot.
Och jag såg strumpan…

Foto: ©nini.tjader.2014
Skon hade spruckit.
Just de här skorna har jag haft i två sommarsäsonger. Jag springer inte. Jag går när jag är ute. Och jag tycker att den här sortens skor, som är ganska dyra, ska hålla längre än två säsonger.

Foto: ©nini.tjader.2014
Det här ovan är mina FÖRRA skor. Även de har hål i nätdelen, men inte på ett lika jobbigt ställe. Det var därför jag köpte nya. Men behöll de gamla för att ha till tillfällen där de dög trots att de är skitiga och har sprucket nät på ett ställe.

Foto: ©nini.tjader.2014
De äldsta skorna har jag haft betydligt längre än de nyare. De är nog runt sex år minst vid det här laget. Egentligen har de tjänat ut. Men nu blir jag tvungen att ha de gamla skorna igen. Kan ju inte ha ett par skor där lilltån sticker ut…

Frågan är om jag ska köpa nya nu, eller vänta till i vår? För vinterbruk har jag ett par Haglöfs (med Asics sula, goretex). Jättesköna men alldeles för varma än.

Mina fötter trivs i Asics skor (jag har korta, breda fötter), men det vore ju bra om de höll lite bättre. Vad ska man köpa istället? Har alla skor nätdel numera som inte håller längre än två säsonger?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar