2014-04-10

Drömmer mig bort…

Foto: ©nini.tjader.2004

När vädret är så som det varit tisdag-onsdag… då drömmer jag mig bort och vill helst vara någon annanstans.

Tisdag gick jag ut eftersom jag behövde handla mat. Jag ångrade att jag gick ut. Det var inte alls skönt. Onsdag stannade jag inne för det var inte skönare då. Egentligen hade jag behövt gå till Schenkers utlämningsställe hos Hemköp i Storvreten och hämta ut ett paket med 5kg jordnötter till småfåglarna som jag beställt från Granngården. Det får bli idag istället.

Så här års finns fågelmat för vilda småfåglar bara att köpa via särskilda internetbutiker. Alla fysiska butiker verkar sluta med det jättetidigt på säsongen. Trots att fåglarna är extremt hungriga just på vårkanten då de sätter bo. Och vill man ha fåglar i trädgården och någorlunda fritt från otäcka larver och andra kryp på sina växter, då matar man fåglarna så de stannar kvar. De tar de småkryp man inte vill ha.

Helst skulle man vilja rymma ett tag och inte komma tillbaka förrän det blivit sommar. Jag är definitivt sol- och värmeberoende.

Foto: ©nini.tjader.2004

Bilderna här är från Parga på det grekiska fastlandet, tagna 2004. Ett av mina favoritställen i Grekland som jag varmt rekommenderar.

blogg100

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar