2021-09-04

Muralmålningar i Storvreten, Tumba

Foto: ©nini.tjader.2021

I Storvreten i Tumba har Botkyrkabyggen lejt graffitisthlm.se att göra ett antal muralmålningar på före detta gråa och trista betongväggar.

De här väggmålningarna är fantastiska, jättefina, intressanta. Man ser dem från buss 716 och 719 när den åker förbi. Själv gick jag förbi till fots i förra veckan och igår och fotade det som finns. Det är möjligt att det finns några på andra ställen som jag inte sett. De är gjorda av graffitisthlm.se.

Här är mina bilder på dem. SÅ mycket bättre än grå betong.



Foto: ©nini.tjader.2021

Foto:©nini.tjader.2021







Foto: ©nini.tjader.2021

Man har till och med målat röret för luftutsläpp från garaget, bredvid den sista muralmålningen. Tidigare var det grå-vitt med lite klotter på.


Luftutsläppet från garaget under. Foto: ©nini.tjader.2021

Sedan tidigare finns det en stor muralmålning på ett av flerfamiljshusen i Storvreten. Har alltid älskat den. Den är så positiv. Gjord av annan upphovsmakare för flera år sen. Längst ned till höger står det "för där poesin slutar tar våldet vid". Där står också vem som gjort den och när, men det går inte att se på fotot. Jonsson har jag för mig det står.

Låt fantasin leva. Foto: ©nini.tjader.2021

2021-10-07 Nu har jag varit förbi för att kolla signaturen till den här målningen. Den är gjord av Lars Isacson 1980 och 2005.

För där poesin slutar tar våldet vid. Lars Isacson 1980 och 2005. Foto: ©nini.tjader.2021


1 kommentar: