2015-01-08

Ett par timmar i stan

ljusälgar, sergelstorg
Älgar på Sergels Torg. Foto med iPhone: ©ninitjader.2014
Jag var i stan igår. Passade på att passera Sergels Torg för att se ljus-älgarna där innan de tas bort (vilket jag antar är snart?). Jättefina.  Orkade inte vänta till det blev mörkare ute men de är fina och lyser även när det är dagsljus. Och så gör ljus-granarna. Lite knepigt att fota pga alla byggnationer som pågår där. Som tur var, var det lite trafik, bara att vänta ut trafik-ljusen. Det här var den enda fotograferingsbara vinkel som fanns.

Vad gjorde jag i stan? Jo, först var jag i Electrolux-butiken på Götgatan, sen var jag i Electrolux-butiken på Klarabergsgatan (Klarabergsgatan verkar mest seriösa och tjänstvilliga by the way). Kom fram till att det är inte värt det att byta platta på spisen. Det blir en ny spis. Inte beställd än. Kungens Kurva nästa.

Däremellan var jag in på Stadium och kollade in sortimentet av gym-brallor men kom inte ihåg vilken storlek jag brukar ha så det blev inget köp. Gitte inte prova…

På vägen tillbaka tillpendeln passerade jag ovanför Centralen. Tänkte att, wow, så många lediga taxi-bilar…

taxibilar
Taxis vis Centralen. Foto med iPhone: ©nini.tjader.2014
Vädret var uselt. Ömsom snöslask, ömsom regn. Plus en grad… Riktigt uschligt.
Hemma har den vita amaryllis nu slutgiltigt gett upp. Nu ska den stå här och vara gröna blad till i slutet av augusti, sen slutar man vattna, låter den torka ner och vila till i början av november och sen börjar man om. Allt enligt odla.nu.

amaryllis
Foto: ©nini.tjader.2015

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar