2014-11-20

Snart dags ta fram adventsbarnen

adventsbarnen, lisa larsson
Bild från nyhetsbrev från designonline.se
Så här års blir jag alltid påmint om att det snart är dags för Adventsbarnen av Lisa Larsson. Den här gången var det nyhetsbrevet från Designonline.se som pushade för dem och samtidigt berättade att de nu har producerats för sista gången. Här är sidan där man kan beställa dem.

Varje år förvånar det mig hur mycket de kostar. Ordinarie pris 799 kronor STYCK! Just nu 639 kr styck. Men det kan finnas för lägre pris på andra ställen.

Jag har alla fyra. Vi fick dem till jul fyra jular i rad på mitt förr-förra jobb. Värda en förmögenhet… och mer värda blir de väl nu när de slutat tillverkas.

Om du har dem och undrat över i vilken ordning de ska stå, titta under respektive figur. Där står ett nummer. I alla fall gör det det under mina… Kollade nyligen på de som säljs idag, och dels står det inga nummer under dem, dels är de gjorda hos Rörstrands. Mina är från Gustafsbergs.

adventsbarnen, lisa larsson
Foto: ©nini.tjader.2014
Det finns egentligen bara en sorts ljus som fungerar i dem. Det är Liljeholmens Birgitta-ljus. Hållarna är dock lite olika så man får snida till ljusen i botten för att de ska stå och i vissa stoppa i lite folie så de står stadigt.

Mer information om Lisa Larsson hittar du här.

Jag har alltid gillat de här adventsstakarna, fast jag egentligen inte firar jul. Och jag använder dem varje år.





Så här ser mina egna Adventsbarn ut:
adventsbarn, lisa larsson
Mina egna adventsbarn. Foto: ©nini.tjader.2014

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar