2015-12-10

Mina amaryllis 2015

Mina amaryllis 2015, 7 december. Foto: ©nini.tjader.2015
Jag älskar amaryllis. Röda och vita. Något år har jag haft tvåfärgad (röd och vit). I år har jag två sorters amaryllis. Den vita heter Alfresco. Den hade jag första gången förra året och tyckte den var väldigt vacker. Sparade löken men tyvärr började den växa redan i augusti och blomma någon vecka senare. Sen dog den löken. Köpte en ny hos Blomsterlandet. Blomsterlandets amaryllis är alltid fina. Samtidigt köpte jag fyra lökar med Amaryllis Merry Christmas för SEK 99. Billigt för fyra lökar.

Här står de nu i all sin prakt på köksbordet.Det är bästa platsen för ljusförhållanden etc. Har lite ont om fönster för övrigt. De växer lite för fort bara och blommar just nu som mest. En del knoppar är på väg, men jag tror inte några av dem räcker till jul.

Jag har dem på köksbordet också för att jag där ser dem bäst när jag äter frukost etc. och kan verkligen njuta av dem då. Skulle de överleva på soffbordet? Långt till fönster och dagsljus där.

Här följer en kavalkad av bilder på mina amaryllis. Alla bilder är mina egna och ©nini.tjader.2015.

Amaryllis Merry Christmas 2015-12-07.
Amaryllis Alfresco 2015-12-07.
Amaryllis Merry Christmas 2015-12-09
amaryllismerrychristmas

Det var den röda, Amaryllis Merry Christmas. Sen den vita, Alfresco.

amaryllisalfresco
amaryllisalfresco
amaryllisalfresco
amaryllisalfresco
amaryllisalfresco
amaryllisalfresco
amaryllisalfresco
amaryllisalfresco

Så långt som de kommit nu, njuter jag av dem nu. Till jul är de med all säkerhet slutblommade.

amaryllis
Amaryllis 2015-12-09.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar