2015-12-16

En väska och en annan väska

axelremsväska, bucketbag
Bucket Bag. Bild lånad från internet.

Häromdagen råkade jag få syn på en axelremsväska på internet. En så kallad "bucket bag". Snygg, javisst. Dyr? Javisst. USD 530.39/EURO 509.23/3.799:97 DKK. Gjord i Danmark. Här finns all information om den.

Att jag alls lade märke till den var för att jag har en gammal axelremsväska, i skinn, svart som ser nästan likadan ut. Har haft den i åratal. Minns den inte som särskilt dyr heller. Den är nog minst cirka 20 år gammal.

axelremsväska
Min gamla axelremsväska. Foto: ©nini.tjader.2015
Den här typen av axelremsväska har alltså återuppstått och blivit trendig igen… Jag gillar den fortfarande. Enda nackdelen med den är att allting hamnar på botten av den och blir svårt att hitta. Den har en lite innerficka, men… Modet upprepar sig.

axelremsväskor
Min gamla axelremsväska. Foto: ©nini.tjader.2015

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar