2015-03-04

Små hyllor är användbara

kök, hyllor, enudden, ikea
ENUDDEN från Ikea. Foto: ©nini.tjader.2015
Små hyllor är användbara. Men ibland vet man inte var man tänkt sig placera dem närman köper dem utan måste vänta ett tag och prova sig fram tills man hittar rätt plats.

Jag köpte de här två ENUDDEN hyllorna från Ikea (kostar 39 kronor styck) redan ett tag före jul. De har legat till sig sen dess. Häromdagen visste jag precis var de skulle vara och satte upp dem. Placeringen blev en följd av den "ommöblering" på väggen som orsakades av att jag installerade lådor istället för hyllor i ett av köksskåpen och därmed kastade ut en låg Billy-hylla (och sålde dörrarna på Blocket inom 2 dagar).

Man kan antingen placera dem så som jag gjorde eller en uppåt och en nedåt och ha som en omslutande bokhylla för pocketböcker eller liknande, eller med sidorna pekande nedåt. Har sett flera varianter på hur de kan placeras.

Hyllorna är vitlackerad stål. Mina tesorter och en dekorativ burk med kakao fick flytta dit från Billy-hyllan bredvid och gjorde att det blev bättre plats i Billy-hyllan.

Det blev bra. Jag är nöjd.

kök, hyllor, enudden, ikea
ENUDDEN från Ikea. Foto: ©nini.tjader.2015

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar