2015-03-18

Nu säljer jag min cykel

cykel, damcykel, ultra
Ninis cykel. Foto: ©nini.tjader.2015

Jag skrev om min cykel och mina cyklar senast i juli förra året.
Men nu har jag beslutat mig för att sälja min senaste cykel.
Varför då kan kan man fråga sig?
Sedan jag flyttade till Tumba för cirka 5,5 år sedan har jag nästan slutat cykla. Det är helt enkelt för backigt. Vilket håll man än cyklar mot så är det en jättebacke när man ska tillbaka. I Huddinge, där jag tidigare bodde, var det platt och cykelvänligt.
Förra sommaren blev den använd en enda gång. Fram och tillbaka till Hemköp för att hämta ett paket.
Året innan nästan inte alls för att det regnade lite för ofta.
Dessutom blir jag inte yngre. Motion får jag på gymet och på träningscykeln hemma. Ute går jag hellre till fots än cyklar numer.
Så nu är den till salu.
Någon som är intresserad?

cykel, damcykel, ultra
Ninis cykel. Foto: ©nini.tjader.2015
Det är en 24-växlad (Shimano), röd, damcykel av märket ULTRA. I mycket gott skick. Inklusive lås, tre svarta cykelkorgar enligt bild, pakethållare, stöd, pump, vattenflaskhållare, frambelysning av LED-typ (batteridriven), hjälm. Handbromsar.

Hämtpris i Tumba, kontant är minimum 2.500 kronor eller högstbjudande.

Jag lägger upp den på Blocket under dagen.

cykel, damcykel, ultra
Ninis cykel. Foto: ©nini.tjader.2015

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar