2014-06-17

Hunddagis

hunddagis
Foto:©nini.tjader.2014 mediPhone
I förra veckan när jag skulle till sluteventet för Blogg100, var jag lite tidig. Man vet ju aldrig, jag åker pendel, så jag var ute i god tid. Det var varm och soligt ute så stod en stund i skuggan utanför och svalkade mig och tittade på folklivet för att inte komma upp för tidigt.

Då kom den här skåpbilen, öppnade bakdörren och väntade. Sen kom en strid ström av hussar och mattar och hämtade glada och lyckliga hundar och gick där ifrån med en hundbajspåse och en skuttande hund. Någon slags hunddagis förstod jag.

Måste var en innerstadsföreteelse…? I alla fall i den här varianten? Men jättebra att de finns för de som har hund (jag har inte hund) och jobbar på dagarna. Jag vet att de finns på andra ställen också och att det tydligen är gott om dem i Tumba där jag bor. Undrar hur många hundar det går in i den här hundbussen…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar