2022-10-07

Vårlökar

 

Snödroppslökar. Foto: ©nini.tjader.2022

Igår stoppade jag ner 25 lökar till två olika sorters snödroppar. 20 normalstora och 5 stora. Tyckte i våras att jag hade alldeles för lite snödroppar och ville ha lite fler. Det fina med snödroppar är att de kommer så tidigt på våren.

Platsen för de stora snödropparna. Foto. ©nini.tjader.2022

De större snödropparna planterade jag runt fötterna på rosen Climbing Iceberg,

Planterade snödroppar. Foto: ©nini.tjader.2022

De övriga 20 snödropps-lökarna planterade jag mellan de två kameleontbuskarna. Sen tidigare finns det lite krokus och små tulpaner på den platsen. De får samsas.

Krokuslökar. Foto: ©nini.tjader.2022

Kvar att plantera är 60 krokuslökar. 30 stora och 30 små. De större lökarna är lite olika färger. De mindre vita och blå. Har inte bestämt mig än var exakt de ska ner. Jag avbröt gårdagens planterade för det blåste så in i norden. Det var INTE skönt att vara ute helt enkelt. Fortsätter på lördag då det verkar bli skönare väder.

Inga tulpaner? Nej, jag vill inte ha fler tulpaner. Det har jag framför allt i rabatten utanför uteplatsen. Och några få mindre sorter på andra ställen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar