2020-01-03

Tröjan som aldrig verkar bli klar


tröja, sweater, ankerstroja
Ankers Trøja, gamla halskanten. Foto: ©nini.tjader.2019

Jag har en tröja som aldrig verkar bli klar.

I mars 2018 såg den ut så här. Klicka länk för text och bilder.

I januari 2019 tyckte jag att den var för lång och beslöt mig att förkorta den. Klicka länk för text och bilder.

I mars 2019 beslöt jag mig för att repa upp tröjan eftersom jag inte trivdes i den och aldrig använde den. Av garnet stickade jag sedan en Ankers Trøja. Köpemönster från Ravelry. Klicka länk för text och bilder. Här finns mönstret. (Jag har gjort en tröja till i det mönstret, se text och bilder längst ner i den här bloggpostens länk).
tröja, sweater, ankerstroja
Ankers Trøja, gamla halskanten. Foto: ©nini.tjader.2019

Sen har jag använt den av och till. Den är mjuk och skön och kliar inte. Merinoull från ViKanGarn.

Tyvärr ett alldeles hopplöst garn.
Tröjan växer fortfarande och blir bara större och större. Jo den är tvättat i fintvättmedel på ull-programmet i maskin. Krymper inte.

tröja, sweater, ankerstroja
Ankers Trøja med ny halskant. Foto: ©nini.tjader.2019

Så nu senast, när jag tröttnat på att halsringningen bara blev större och större, beslöt jag mig för att sticka på en rapport till upptill i halsringningen för att få den mindre.

Gjorde en likadan rapport som de övriga på tröjan.

Just nu är den bra (men stor). Får se hur länge den är användbar…

tröja, sweater, ankerstroja
Ankers Trøja med ny halskant. Foto: ©nini.tjader.2019

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar