2019-07-21

Litet restgarnsprojekt, gästhandduk

handduk, gästhandduk
Stickad gästhandduk. Foto: ©nini.tjader.2019

Förra året i augusti gjorde jag en bomullsfilt med dominostickning. Det blev en himla massa jättesmå garn-rester kvar efter det som var för små för att göra något vettig av. Men jag ville ju inte kasta garn… det kan man ju bara inte… eller?

Nu är det här garnet slut. Gjorde en gästhandduk av det. Lade upp ett "lagom" antal maskor och stickade patentstickning/brioche med ett nystan i taget tills det tog slut. sen bytte jag till nästa nystan och fortsatte. Med sista nystanet påbörjade jag att virka kant runt om, i två varv. När det garnet också tog slut tog jag till en garnrest av det blå bomullsgarn jag vid det här laget använt till flera tröjor. (Det garnet är fortfarande inte slut, men jag är rätt trött på att sticka med det…)

Garnet är Cotton Kings 8/4 som jag köpt från Hobbbi.se. Ett av deras blandade garnpaket. Rundstickor nummer 3,25.

Så här, nedan, ser bomullsfilten i dominostickning ut.

dominostickning, bomullsfilt
Dominostickad bomullsfilt. Foto: ©nini.tjader.2018

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar