2015-12-02

Genom ett fönster

koltrast
Sett genom ett fönster. Foto: ©nini.tjader.2015
I förra veckan när jag var hem till Ulla passerade jag på väg dit och tillbaka ett galleri på Västmannagatan 91 som heter Najdron Gallery. Det har genom åren pågått varierande aktiviteter i den lokalen. Men just nu är det ett galleri.

Genom fönstret fick jag syn på en del av de bilder de ställde ut. Närbilder på fåglar. Utställningen heter "Fågel – på armlängds avstånd". Fotografen heter Gösta Reiland.

fågel
Foto av ett foto. Foto: ©nini.tjader.2015
Stora närbilder på fåglar.

koltrast
Foto genom fönstret till galleriet. Foto: ©nini.tjader.2015
Särskilt fascinerades jag av fotot på den svarta fågeln, en koltrast, Sveriges nationalfågel.

Det var mörkt och jag fotade med min iPhone 5S genom fönstret till galleriet, så bildkvaliten är inte den bästa. Fantastiska bilder. Utställningen pågår November 12 - December 19.

koltrast
Foto genom fönster. Foto. ©nini.tjader.2015
Information om utställningen. Foto. ©nini.tjader.2015

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar