2013-12-04

Det är dags igen

Det är adventsljusstakar och stearinljus. Ja dom här ljusen är faktiskt stearin, Liljeholmens Birgitta-ljus, de enda som fungerar i de här stakarna. Dyra. 4 stycken för 49,50. Och svåra att få tag på. Har jagat runt efter vita Birgitta-ljus men de första jag hittade var röda. Nu har jag även vita i reserv.
Mina "adventsbarn" av Lisa Larson kommer fram varje år. De fick vi i julklapp fyra år efter varandra när jag jobbade på DD. En varje år. Sedan har det visat sig att de numera är samlarobjekt. Och jättedyra. Så här års dyker annonserna om dem upp.
Jag tycker priset för dem är sanslöst höga.
Skulle aldrig betala det. Men jag har ju dem redan…
Inte för att jag firar jul. Men jag gillar att ha en massa ljus och ljusslingor under den här den mörkaste tiden på året.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar