2019-11-18

4 hål senare

duschhållare, ikea, brogrund
Äntligen en duschstång. Foto: ©nini.tjader.2019
För en del månader sedan gick min gamla duschstång sönder. Själva hållaren till duschhuvudet sprack och gick i flera bitar. Gammal hårdplast…

Medan jag bestämde mig för vilken sorts duschhållare jag skulle ha köpte jag en temporär med sugpropp hos Clas Ohlson. Den har varit ganska OK förutom att den gör som sugproppar brukar göra, släpper från väggen och ramlar ner.

Förra måndagen gav jag upp och åkte till Ikea och köpte en ny duschhållare, en Brogrund. Med den kunde jag återanvända de två hålen från förra hållaren. Men behövde ytterligare 2 hål till den här.

Sagt och gjort. Tog fram min gamla ärvda slagborr (en Bosch, 30 år gammal cirka) och köpte nytt borrstål för kakel och betong till den. Kom igenom kaklet utan missöden men sen var det betong. Hård betong. Så jag kom inte längre. Började efterlysa om jag kunde få låna bättre borr och/eller person med borr för att göra klart hålen. Till slut fick jag napp och granne/styrelseledamot Jarkko var här igår och fixade hålen i badrummet till duschen.

metallhylla, ikea, falsterbo
Lilla hyllan i köket. Foto: ©nini.tjader.2019
När han ändå var här med sin starka borr bad jag honom göra 2 hål till. De här i köket. Jag har en liten svart metallhylla från Ikea (Falsterbo) med krokar under som jag köpte för åtskilliga månader sedan men inte fått upp på väggen.

Sagt och gjort, Jarkko fixade även de 2 hålen.
Sen var det bara för mig att skruva dit skruvarna och få upp allt som det skulle vara, Och det gick bra. Lite svårskruvat, men det gick.

Mycket klarar jag själv, men när man inte har rätt verktyg blir det svårt. Tack Jarkko för hjälpen.

metallhylla, ikea, falsterbo
Lilla hyllan just nu. Foto: ©nini.tjader.2019

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar