2018-02-04

Den här repar jag upp…

sjal, lostintime
Påbörjad "Lost in time"-sjal av Mijocrochet. Foto: ©nini.tjader.2018

Ibland dras man med av att titta på bilder av vad andra skapar/stickar/virkar. Inspiration heter det…
Vet inte hur många bilder jag sett på en vacker sjal som heter "Lost in time" och är av Mijocrochet.
Så till sist hämtade jag hem beskrivningen och skrev ut den och i förrgår påbörjades virkning av den.

Nånstans där har jag gjort fel och missat ett varv tror jag. De så kallade "popcorn"-detaljerna hamnade på fel sida av virkningen. Men jag fortsatte ändå.

Tanken var att den skulle bli svart, grå, vit, cerise och röd. Garnet är bomullsgarn 8/4 och virknålen nummer 3. Garnet köpte jag från Hobbii.se till Black Friday pris.

sjal, lostintime
Påbörjad "Lost in time" av Mijocrochet. Foto: ©nini.tjader.2018
Efter att ha virkat vidare igår och gjort några varv i grått kom jag fram till att neeej, det här är inte min sorts sjal. Inte alls min stil.

sjal, lostintime
Påbörjad "Lost in time" av Mijocrochet. Foto: ©nini.tjader.2018
Verkligen inte i min stil ens om alla färger hade använts. Det är alldeles för mycket detaljer och krims-krams på den. Spetsliknande mönster… Neeej.... inget för mig. Så den här repar jag upp.

bomullsgarn
Bomullsgarn. Foto: ©nini.tjader.2018
Jag har tre nystan svart, två nystan grått, två nystan vitt, två nystan cerise och tre nystan rött. De får alla bli något helt annat än en "Lost in time"-sjal.

Fortsättning följer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar