2016-01-10

Massor eller inget

snö, snow
Pulsar fram i snö. Foto: ©nini.tjader.2016
Så kom snön. Som ovan såg det ut i fredags på väg hem från gymet. Som tur var tog jag på mig mina gamla läderstövlar. Det hade inte gått att gå med lågskor i det här. Bilden är tagen på en vanlig gångväg. Oplogad.

snö, snow
Bilspår i snön. Foto: ©nini.tjader.2016
Igensnöade bilspår såg ut som ett hav av snö med snövågor…

snö, snow
Snö… Foto: ©nini.tjader.2016
Snön bara vräkte ner.

snö, snow
Vår julgran utomhus. Foto: ©nini.tjader.2016
Vår lilla julgran utomhus blev ännu mer översnöad.

snö, snow
Snöiga träd. Foto: ©nini.tjader.2016
Och det bara fortsatte snöa. Träden på andra sidan vägen upp mot villorna blev vitare och vitare.

snö, snow
Mera snö. Foto: ©nini.tjader.2016
Igår (lördag) var det uppehåll i snöandet ett tag. Det snöade inte förrän natten till idag (söndag).

Igår var jag ute och skyfflade en gång ut till parkeringen från min uteplats så att Gustav (grannens katt) ska kunna ta sig fram hem till mig om han skulle vilja det. Och sopade av fågelmatsstationerna.

Var också iväg med grannen och köpte bland annat nya batterier till julgransbelysningen. Ska byta dem idag. Får se om det avhjälper det blinkande julgransbelysningen börjat med på sistone. Den står och blinkar hela nätterna fast belysningen är inställd på att släckas efter 9 timmar. Än är det mörkt ute och belysningen får vara kvar ett par veckor till. Julgranen där ute får vara kvar till vårstädningen i maj då vi har containers i föreningen för trädgårdsavfall och grovsopor.

Och mer snö är utlovat till idag och imorgon… Det har precis börjat igen.

Snö på pall på uteplatsen. Foto: ©nini.tjader.2016

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar