2016-01-17

Gamla dukar

Bilden lånad från Pinterest.
För ett tag sen såg jag plötsligt ovan bild på Pinterest. Det fanns en viss igenkänning i den. Våren 2014 skrev jag om mina ärvda gamla broderade linnedukar i min engelska blog. Där finns även bilder på alla de jag själv har i skåpen.

Jag skrev också om "Vad gör man med gamla dukar" i slutet av april 2014. Det undrar jag fortfarande… Blev påmind om det för att jag sett i statistiken över den här bloggen att det inlägget rönt ett visst intresse på sistone.

Mina gamla broderade linnedukar och de andra linnedukarna ligger fortfarande i skåpen och samlar damm. Inte kan man väl rensa ut såna? Det verkar inte finnas någon som helst marknad för dem tyvärr.

linneduk
Mönstret till den här är ritat av min pappa. Den är broderad av min farmor. Foto: ©nini.tjader.2014

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar