2022-05-16

Delning av Vårtaloe

 

Min vårtaloe innan delning. Foto: ©nini.tjader.2022

Har länge blängt på min Vårtaloe och tänkt att den måste delas och planterats om.

Min vårtaloe innan delning. Foto: ©nini.tjader.2022

Att den heter just Vårtaloe fick jag veta i en av mina växtgrupper på Facebook.

Min vårtaloe innan delning. Foto: ©nini.tjader.2022

Så här såg det ut i krukan hos min Vårtaloe innan jag delade den. Ganska så trångt kan man säga…

Delad Vårtaloe. Foto: ©nini.tjader.2022

Jag pillade loss den gamla jorden och drog i sär varje liten planta i krukan. 

Delad Vårtaloe. Foto: ©nini.tjader.2021

Stora, fina rötter på varje planta. Det är ett måste för att plantera om dem.

Delad Vårtaloe. Foto: ©nini.tjader.2022

Den här största plantan med små plantor runt sig, behöll jag själv. Den fick ny jord och ny kruka.

Väntar på Birgitta H. Foto: ©nini.tjader.2021


Den ovan väntar på Birgitta H.

Delad Vårtaloe. Foto: ©nini.tjader.2022

Två var gick till Grazyna och Gullis.

Så var de slut .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar