2018-12-20

ComHems personliga webbsidor upphör

Så länge som jag haft ett ComHem-abonnemang (vilket är länge) har jag haft en hemsida hos ComHem. En hemsida jag aldrig gjorde något med förutom startsidan. Nu har teknikerna för att göra hemsidor sprungit ifrån ComHem så de upphör med tjänsten.

Så här har min hemsida hos ComHem sett ut i många år…

hemsida, comhem

Nu behöver jag inte göra något åt den.
Den 28 februari 2019 försvinner den. Tills dess finns den här. Den har inget innehåll, bara en startsida. Jag gillar fortfarande den gamla bilden från min uteplats som finns där. Särskilt gillar jag den så här mitt i vintern några dagar före jul.

Man måste själv ta hand om sitt innehåll om man vill ha kvar något från den upphörande tjänsten. ComHem erbjuder molnlagring för sånt man vill spara. Men man får själv ordna det via ComHem samt flytta filer.

Kommer inte att sakna tjänsten. Jag har ju en egen domän med dels en dåligt uppdaterad hemsida som jag delvis flyttat till mina bloggar. Planen är att flytta allt. Dels har jag två bloggar, här och via WordPress på min egen domän. Min WordPress blogg är på engelska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar