2017-02-16

Prisskillnader på Vaseline

vaseline
Vaseline, 40 g. Foto: ©nini.tjader.2017
Nyligen tog mitt vaseline slut. Jag använder det på torra läppar. Cerat har aldrig fungerat för mig.
På Apoteket Kronan i Tumba råkade bli det ställe där jag inhandlade min lilla burk dumt nog innan jag hade kollat priserna på andra ställen.

På Apoteket Kronan i Tumba kostade det 27 kronor.
På ICA Kvantum i Tumba kostar det cirka 17 kronor.
På Willys i Tumba kostar det 14:90.

Varför denna prisskillnad?
Och vart tog de riktigt små burkarna (behändiga att ha i fickan) vägen?

Det här är Vaseline enligt Wikipedia.
Om man googlar visar det sig att det finns en väldig massa olika vaseline produkter.
Jag har inte sett någon av dem förutom ovanstående burk i mina butiker i Tumba…

Slutsats: Köp inte Vaseline på ett apotek.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar