2013-10-02

Från mitt ena köksfönster

Från mitt ena köksfönster (det som vätter mot söder) ser det så här års ut som ovan – förutom någons gröna cykel som ligger slängd där och som tillkommit nyligen.

En grön mur av mycket höga träd.
Och så vägskylten som är felvriden där i hörnet.

Nej jag bor inte mitt i skogen även om det kan se så ut. Det är bara så här års som grönskan är så kompakt som ovan. Under vintern ser man att det finns ett dagis på andra sidan träden (som växer vid en bäck på andra sidan vägen). Och en massa stora skrytvillor efter dagiset. Och ett radhusområde. Skogen är lite längre bort än så här. Inom gångavstånd, men inte så här nära.

Jag ser av och till ett engelsk TV-program som heter "Escape to the Country". Ofta säger där hus-spekulanterna att nej, jag vill inte ha så höga och mörka träd så nära huset. De skulle aldrig kunna bo där jag bor.

Jag gillar min gröna mur av stora träd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar