2022-03-19

Riktigt randiga sockor

Randiga sockor. Foto: ©nini.tjader.2022

Gjorde ett par riktigt randiga sockor igen mellan större stickprojekt.

Hade ju det självrandiga garnet Sally Socka från Hobbii. Samma garn som jag använde för gladsockorna nyligen, men i en annan färgställning.

Silly Socks, självrandande garn. Foto: ©nini.tjader.2022

Det visade sig att de båda garnerna randade sig på helt olika sätt.

Sockor i självrinnande garn. Foto: ©nini.tjader.2022

Det senaste garnet randade sig på ett mer regelbundet sätt. Jag stickade "vanliga" sockor, uppifrån och ned med förstärkt häl.

Randiga sockor. Foto: ©nini.tjader.2022

Det hade varit enkelt att få båda sockorna likadana från det här garnet. Bara att dra ut så mycket som behövs för att börja på samma rapport av garnet. Men jag ville inte slösa garn så det fick bli som det blev utan ambitioner att få båda sockorna lika.

Randiga sockor. Foto: ©nini.tjader.2022

De blev mer lika än jag hade förväntat mig. Och ändå inte.

Randiga sockor. Foto: ©nini.tjader.2022

Man blir riktigt glad av dem.

Randiga sockor. Foto: ©nini.tjader.2022

Nu ska jag inte sticka sockor igen på ett tag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar