2011-10-30

En timme tillbaka


 
Äntligen är det vintertid.
Äntligen fick vi tillbaka den timme som sommartiden snodde från oss i våras.
Vintertid passar min dygnsrytm mycket bättre.

Sen är det det där med att ställa om klockor...

Väggklockor och manuella väckarklockor är inget problem.
Inte heller klockradion är något problem. Eller timers för lampor.
iPhonen tänker själv och ställer om sig själv. Liksom mina datorer.
Den inspelningsbara TV-boxen ställer också in sig själv.
Men inte DVD spelaren. Men den är inte heller svår.
Nummerpresentatören är lite värre, men det går ganska bra (fast jag de senaste två gångerna konstaterat att årtalen för datum tar slut år 2012...).

Sen är det det där med bärbara telefoner.
Jag har tre stycken.
En Panasonic, två Siemens.
De två Siemens fick jag av Telia som present för att jag var trogen kund. En åt gången, olika år. Jag är inte längre kund hos Telia.

Var och en av dessa tre bärbara telefoner är olika vad gäller inställningarna för klocka (och annat).

Varje gång vi ändrar tid – eller strömmen går – måste jag ta fram handböckerna till dem för att ändra tiden.

Det går liksom inte att lista sig till hur inställningen ska göras utan handbok.

Man frågar sig varför det måste vara så himla komplicerat. Jag är ändå en hyfsat teknisk person. Men utan handbok klarar jag inte att ställa om tiden på mina tre bärbara telefoner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar