2015-08-03

Blå himmel och födelsedag

blueskies
Blå himmel. Foto: ©nini.tjader.2015
Äntligen fick vi lite blå himmel och sol igår. Utom mot ena eftermiddagen och kvällen då regnet kom tillbaka. Vi fick fika inomhus.

Men det SKA liksom regna den 2 augusti. Det gör det alltid. Det vet jag eftersom det är min födelsedag då. Det har till och med regnat när jag varit i Israel och på Kreta. Det är något med 2 augusti och regn… Men idag skiner solen.

rosor, roses
Rosor från Plantagen. Foto: ©nini.tjader.2015
Brukar inte precis fira min födelsedag, men när man är på FaceBook blir det jättemånga gratulationer. Väldigt trevligt faktiskt.

kökshandduk, kitchentowel
Ena sidan av kökshandduken. Foto: ©nini.tjader.2015
Fick till och med två presenter igår.
En var en jättefin, vändbar kökshandduk med katter på från min granne, Gustavs matte. Den andra var ett presentkort från Plantagen på 12 gratis rosor. Åkte dit med grannen och hämtade ut dem.

Har inte riktigt bestämt mig än var jag ska hänga den fina handduken. Just nu hänger den på handtagen till lådorna på ett av köksskåpen.

kökshandduk, kitchentowel
Andra sidan av handduken. Foto: ©nini.tjader.2015

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar