2016-09-22

Nu åker de ut

eaudecologne
Eau de Cologne. Foto. ©nini.tjader.2016

I ett av skåpen i badrummet har jag sedan länge haft en hylla där det stått ett antal flaskor med eau de Cologne. De har stått där så länge att de blivit dammiga.

eaudecologne
Eau de Cologne. Foto. ©nini.tjader.2016
Jag har inte använt Eau de Cologne på väldigt länge. Flera år faktiskt.
Jag köpte förr Eau de Cologne när jag åkte utomlands. Skattefritt.
De här var mina favoriter.
Förr använde jag Eau de Cologne nästan dagligen.
Men det var förr.
Numera är ju folk ofta allergiska mot dofter. Så vistas man bland folk så…
Nu för tiden tycker jag inte det luktar gott när någon doftar av Eau de Cologne eller parfym. Men jag är inte allergisk mot det.

eaudecologne
Eau de Cologne. Foto. ©nini.tjader.2016
Flera av flaskorna ovan är nästan fulla. Alla spray-munstycken fungerar som de ska. De doftar som de ska. Gjorde doft-test i köket, i luften, inte på mig. Köket doftade sedan som en parfym-affär resten av dagen tills jag lagade mat. Då försvann doften ut via köksfläkten med matoset.

Nu åker de ut. Det vill säga jag tar med dem till Myrorna vid tillfälle.
Någon som vill ha?

eaudecologne
Eau de Cologne på väg ut. Foto. ©nini.tjader.2016

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar