2020-12-04

Hårdvaluta

Engångshandskar från Clas Ohlson. Foto: ©nini.tjader.2020

I dessa tider är engångshandskar hårdvaluta. Jag köper mina hos Clas Ohlson. När jag för ett tag sedan skulle köpa en ny förpackning fanns inte min storlek. Jag har storlek 8. Det fanns bara storlek 7 som är alldeles för små för mig. När grannen och jag var förbi Clas Ohlson i Kungens Kurva i förra veckan fanns det storlek 8, i 100-pack. Så jag köpte en förpackning.

Igår frågade jag vännen Ulla S. vilken storlek hon har i engångshandskar. Visade sig att hon har storlek 7 men haft problem att få tag i det så köpt storlek 8.

Så nu gör vi ett byte. Hon får mina 7-or (48 stycken) och jag får hennes 8-or. Snigelposten får ombesörja leveransen. Just nu åker jag inte kollektivt in till stan och tillbaka igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar