2014-10-23

Annorlunda och smart vante

vantar, stickning
Bild från Milk Magazine
Jag brukar regelbundet kolla bloggen http://www.sfgirlbybay.com/ . Nyligen hade de bilder på en smart designad vante som jag tycker är riktigt intressant. Ursprungligen är de gjorda för barn, men varför skulle inte en vuxen också kunna ha dem? De är inte bara roliga, de är smarta också med den del man kan vika ner och dra över fingrarna, så det blir en riktigt varm vante.

Och, i och med att toppen går att vika upp som på bilden, om man stickat utan fingertoppar på fingervantsdelen, blir det ju också en riktigt smart vante för smartphones.

vantar, stickningvantar, stickning

Bilderna är utsnitt av bilderna på webben och därför av låg upplösning, men man ser ändå hur det är tänkt. Hur långa man gör muddarna är valfritt och hur man blandar färgerna likaså.

Återstår att komma underfund med hur man stickar dem. Men det borde ju bara vara att kombinera en fingervante (med eller utan fingertoppar) med toppen på en tumvante, stor nog att dra på ovanpå fingrarna. Eller?

En annan variant de hade var att sticka på en halv tumvante ovanpå en halsduk… också en rolig idé. Då vet man ju i alla fall var man har vantarna…

Milk Magazine No. 45 där de här vantarna ska finnas kostar 5.90 € att köpa som digital tidning.

vantar, stickning
Bild från Milk Magazine via bloggen SFGirlbyBay.

PS. Mitt mest populära inlägg här på bloggen är det om att sticka tumvantar. Vinter som sommar, året runt, sen jag lade upp det, kollar folk på det. Jättekul. Jag lade upp det i februari 2012.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar