2011-09-11

Hösten är på G


Hösten är på G. Inte riktigt än men det börjar bli kallare om nätterna. Tog in chili-pepparn igår. Tar nog in min australiska pelargon ikväll. Min cobea (klockranka) börjar bli lila, som alltid i slutet på säsongen. Den har precis börjat blomma. Inte många blommor, men fler än de två som kom förra året (den är ett-årig).


Så här ser det ut utanför just nu. Återstår att se hur mycket som kommer tillbaka/överlever till nästa år. Petuniorna ser fina ut på avstånd.... men nära ser de extremt malätna ut.


Vår gemensamma hörna, som ligger skyddad i eftermiddagssol, är fortfarande varm. Men snart får vi ta in grillen tror jag (syns inte på den här bilden). Våra nya hallonbuskar verkar må bra. Gräset växer som tusan nu när det är fuktigt på nätterna och regnar i princip varannan dag.
Vad har vi i rundeln med nät? Jo där finns vår rabarber när det är rabarber-säsong. Skyddade mot katten Alice (grannens ena katt) som tyckte just den platsen var fin-fin att gräva på... Nu gräver hon istället i den lösa jorden bakom de nya hallonbuskarna.
Jag ser definitivt INTE fram emot höst och vinter. Särskilt inte vinter.
Annars tänker jag på Tedy just på det här datumet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar